☒ Back On Track

8 - WELCOME BACK, JUSTIN

Jag kanske aldrig kommer se honom någonsin igen. Detta kanske är sista gången jag kramar min pappa.
Tanken fick mig att börja snyfta högt mellan tårarna som rann.
Pappa smekte mig över mitt hår och log dystert med munnen mot min panna. "Vi ses snart igen. Jag lovar."
Jag trodde att om jag hade fortsatt skulle gamla minnen komma tillbaka och skulle riva upp alla sår. Men det blev precis tvärt om. Det här var mitt liv. Jag var född för att stå på scen.
 
You know you love me, I know you care.
Just shout whenever, And I'll be there.
You are my love, You are my heart.
And we will never ever-ever be apart.
 
Min blick flög runt lokalen samtidigt som jag och mina dansare gjorde ett väl inövat danssteg. Skriken var öronbedövande och lyckliga fans var det många utav.
 
Are we an item? Girl quit playing.
"We're just friends"
What are you saying?
Said theres another and looked right in my eyes.
My first love broke my heart for the first time.

Efter bilolyckan trodde jag att jag aldrig skulle känna mig lycklig. Aldrig kunna göra mina fans glada, mina föräldrar stolta och vara mina syskons förebild. De skulle aldrig vilja bli en misslyckad popstjärna med drog och kärleksproblem. Men nu stod jag här, framför alla unga människor och är deras förebild. Det var då jag bestämde mig. Jag kan inte fortsätta med att droga, eller vara deprimerad hela tiden. Det var dags att ta tag i mitt liv igen.
 
And I was like, baby, baby, baby ooh.
Like baby, baby, baby noo.
Like baby, baby, baby ooh.
Thought you'd always be mine, mine.

Baby, baby, baby oohh.
Like baby, baby, baby noo.
Like baby, baby, baby ohh.
Thought you'd always be mine, mine.
 
Jag skämdes. Jag hade inte tagit vara om chansen jag hade fått. Jag hade kämpat så hårt för allt det här. Fast jag hade bara släppt taget om allt, på grund av en dum drog. Hur dum fick man vara? Jag hade lovat mig själv och alla personer jag älskade att jag inte skulle gå och bli en snobbig Hollywoodstjärna. Men det var precis det jag hade blivit. Och jag hatade det.
 
(Now I'm all gone)
Yeah, Yeah, Yeah
Yeah Yeah Yeah
(Now I'm all gone)
Yeah, Yeah, Yeah
Yeah, Yeah, Yeah

(Now I'm all gone)
Yeah, Yeah, Yeah
Yeah, Yeah, Yeah
Now I'm all gone, gone, gone, ooh.
I'm gone.
 
Publiken överöste med applåder och vrål. Jag kunde inte låta bli att le. Jag älskade det här. Och för en stund glömde jag av alla problem jag hade. Allt dåligt i livet. För i stunden, var allt perfekt. Helt jäkla perfekt.
Jag kom på mig själv att stå kvar på samma ställe som där jag avslutat. Jag hade inte försvunnit ner från scenen, som jag gjorde varje konsert. Och så kom jag på vad jag och Scooter hade planerat.
"Jag har inte direkt skrivit något tal," Jag blundade. "Men jag ville bara förklara mig."
 
Han hade frågat om jag ville göra något speciellt denna konserten. Något annorlunda än vanligt. Och såklart ville jag det. Detta var min första konsert efter ett och ett halvt år. Fast jag hade varit borta en sådan lång tid fanns alla kvar för mig ändå. Dem väntade på mig. Och jag ville göra den bästa comeback någonsin. Så jag skulle berätta allt. Alla känslor, alla problem. Förutom det största.
 
"Som ni vet, uh, har jag varit borta ett tag. Borta från pressen, Twitter, fansen. Livet helt enkelt." Jag kollade ut över havet av människor som, förvånansvärt, var helt tysta. Dem lyssnade. Det gjorde mig bara mer nervös. "Det är för jag har haft några problem den senaste tiden. Folk har lämnat mig. Det värsta är att jag älskade dem. Och jag trodde dem älskade mig med." Jag suckade och kollade ner i marken, för att snabbt möta publikens blickar igen.
"Jag kände mig ensam. Eller rättare sagt, jag känner mig ensam. Så jag gjorde... vissa saker för att må bättre. Men det gjorde egentligen bara allt värre." Jag log. "Men ni är fortfarande vid min sida. Ni har aldrig lämnat mig. Så jag ville bara tacka er alla. Tack för att ni fortfarande tror på mig."
http://25.media.tumblr.com/e69637ffaa12f9114812efb008e3d8ad/tumblr_mjywymDJwa1rifq70o1_500.gif
Och, som från ingenstans, försvann jag från scengolvet. Men med det kom även allt tillbaka. Det var som att timmarna på scenen var en dröm, och att jag nu vaknat. Verkligheten suger.
Jag såg mamma gående mot mig, med Scooter bakom sig, och drog snabbt in mig i sin famn. Först stod jag bara där och lät henne omfamna mig. Men sedan kramade jag henne tillbaka.
"Välkommen tillbaka, Justin." Hon log mot min hårbotten. "Välkommen tillbaka."

Kommentarer
Becca säger:

Jättebra, har tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud, men jag kommer säkert få svar på dem med tiden, efter varje kapitel! Grymt bra skrivet, verkligen! <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Sitter med tårar i ögonen. Förstår inte hur du för in Justin tankar så perfekt i Kapitlet. Lika perfekt som en puzzelbit. Man lever sig in i hans situation trots att han är en kille och jag är en tjej. Fortsätter du såhär så kommer din blogg bli stor. Jag älskar verkligen varenda en av dina kapitel. Kram! ♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Ida säger:

Sjukt bra novell :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Åh, Jag älskar detta kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbdrew.blogg.se

Ellen säger:

Ååh Gud vad bra det var!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Petronella Gustavsson säger:

Åh gud, satte mig och läste igenom alla dina kapitel nu amigo! Och jag måste bara få säga hur grymt jävla underbar du är! Jag blev helt fast efter första kapitlet, och nu vill jag ha mer. GIVE ME! Nej men verkligen, du är fantastisk och dina trailers är 2 die for! (Sjukt mycket bättre än mina, inte alls avundsjuk på dig nej nej inte ens pyttelite) Du är amazing, och får aldrig sluta. Din story är helt sjukt bra och man har så många frågor, men så lite svar. Jag önskar att jag kunde komma på en sådan här bra story och skriva på min blogg. Men jag är ju inte så klurig tyvärr :/ Haha, men från och med nu är du bland mina favoritnoveller. Det är klart och du sitter fast uppe i mina bokmärken tillsammans med Bieb, Myybieberstoory och JSSMN. Du får aldrig sluta amigo! ^^
Puss på dig :*

Svar: Åh gud vad DU är underbar! Så söt Nella! Väldigt många har sagt samma sak, så många frågor men så lite svar. Hehe.. frågor på vad? *retard* Tacktacktack(!) för alla ord, älskling. Puss på dig med amigo. ♥
jdbstorys.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.biebswag.blogg.se/

Bella säger:

Ahhhhh! Amazing!!! Läste alla kapitel på 30 minuter! Haha min mamma kom in och försökte prata med mig men jag var okontaktbar just då haha! Men asså du är ju fan bättre än Gud på att skriva! ( förlåt Gud men sant...) längtar tills nästa snälla publicerade snart? :))) ❤❤❤

Svar: Åhhhh tack! Vad gullig du är. Ska skriva på kapitel 9 och förhoppningsvis publicera det idag, efter jag varit på sjukhuset.
jdbstorys.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

gryyymt bra :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hilda säger:

Asså Gud va bra!!! Jag dör! Jag vill ha mer nuuuuu! Så grymt bra att jag gråter! Snälla nästa kapitel!!!! Jag ber dig! Klarar mig snart inte!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonymous säger:

Jättebra! Men när kommer nästa kapitel, jag har nästan glömt hela novellen så om ni vill att man ska läsa lägg ut minst ett kapitel i veckan ! ~no hate~

Svar: Tack! Har ingen aning, men skriver nu i alla fall. Det är skitbra att du säger till! Jag vet att min uppdatering suger, verkligen suger. Men kom ihåg att bloggen inte är hela mitt liv, utan jag har familj och vänner som jag vill vara med. Så börjar jag skolan på måndag och jag vill njuta av dem sista lediga dagarna innan alla nationella prov.
jdbstorys.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback