☒ Back On Track

11 - FINALLY, YOU'RE BORING

Jag nickade till svar och kollade för nästan femte gången runt i rummet. Jag ville inte möta hans ögon.
"Okej, bra." Han nickade, "Låt oss gå tillbaka till köket då."
Sagt som gjort började vi gå tillbaka till dem andra igen. Precis när vi var utanför köket stannade jag upp.
"Du kanske vill veta," Justin vände sig om och jag log, "Att Joey inte är min pappa."
 
Jag tryckte i gaffeln hårt i köttet och stoppade in biten i munnen. Jag tuggade och kollade ointressant på alla runt bordet. Joey och Katarina satt och pratade, Chaz åt för fullt på sin tredje portion och Justin petade runt med gaffeln i maten. Under kvällens gång hade jag fått reda på mycket. Att Katarina och Chaz flyttat till Birmingham på grund av ett nytt jobberbjudande och att Chaz just hette vad han hette. Men ingenting om Justin. För han satt precis som jag, helt tyst.
Hela situationen mellan oss två var så otroligt pinsam och förödmjukande. För mig var inte det jobbiga att jag hade skämt ut min inför världens största och snobbigaste popstjärna. Nej, utan att jag hade skämt ut mig för Joey.
Under middagens gång hade han gett mig flera blickar, som jag visste mycket väl vad de betydde. Inget bra.
Han var arg. Jag vet inte hur jag visste det. Men hans blickar avslöjade det mesta.

Jag vet inte vad jag ska tycka om Justin. Har aldrig drömt, och aldrig velat, ha någonting med en snobbig eller självupptagen människa att göra. Han är ju känd. Så han är allt det där.
"Ungdomar, vad uttråkade ni ser ut att vara," Katarina la sin hand på Joeys, "Gå och kolla på en film, så slipper ni oss någon timme."
Chaz reste sig så snabbt att stolen nästan följde med i farten, "Äntligen. Ni är tråkiga."
Jag förvånades över hans uppkäftighet. Man tog egentligen inte illa upp, för man visste att det var menat som ett skämt. Men att han kunde.
"Lägg av Chaz. Dem är trevliga." Ursäktade sig Justin för Chaz. Joey skrockade bara och viftade med handen.
"Ingen skada här inte. Så nu ungar, gå och mys!" Sa Joey allt för entusiastisk. Det var inte likt honom. Försöker göra bra intryck, antar jag.

Min blick hade fastnat på Justin, så när han började gå ut från köket följde jag efter. Som att vi satt fast i varandra. Han fortsatte samma väg som han gick tidigare ikväll. Vardagsrummet, där vi hade pratat. Så jag antar att det var där Chaz befann sig just nu. När vi äntligen kommit in i det stora filmrummet satt Chaz på huk vid en stor bokhylla. Hans händer flög runt i skåpet innan han vände sig om, med två filmer i handen.
"Iron Man 3 eller Crazy Stupid Love?"

Kommentarer
Bella säger:

Du suger? Du äger! Du ska inte se det som en skyldighet att skriva till oss, du väljer att sitta på din fritid och det ska vi som läsare vara galet tacksamma över. Visst blir man besviken när det tar lång tid mellan varje kapitel det erkänner jag men det är inte som att världen går under för det är ju värt all väntan sen när kapitlet väl kommer upp. Du är så jävla grym på att skriva så våga inte tvivla på dig själv. Puss goding

KOMMENTAR SKRIVEN:

Engla säger:

Mellan kapitel behövs(:
Och du suger inte alls ! Våga inte änns tänka så. Du är helt underbar på att skriva och jag blir aldrig besviken på de du gör(:
Kram <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Becca säger:

Det var ju jättebra, säg inte så! Och du behöver ju inte alltid skriva jättemånga kapitel, du har ju även en fritid och det förstår vi! <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

SHUT UP! Jk. :P
Gumman du är helt perfekt och du suger absolut inte. Kapitlet var kort, so what? Vi fick någonting att läsa och det här är inget jobb du har utan du gör det för att du vill. Har du inte tid så har du det inte - inget mer med det. Kapitlet får komma när det vill, det kommer vara lika bra ändå om det innehåller 200 ord eller 2000. :)♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Vicky säger:

Skoja inte du suger ju inte alls de kapitlet var jätte bra och ibland behöver man faktisk lite privatliv så är det helt enkelt❤❤

KOMMENTAR SKRIVEN:

Biebzznoveller säger:

Braa!
Skulle du vilja ha länkbyte?

KOMMENTAR SKRIVEN:

Biebzznoveller säger:

Braa!
Skulle du vilja ha länkbyte med mig?

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzznoveller.blogg.se

Ellen säger:

Såååå sjukt bra du skriver, och ja visst var det kort men det spelar väl knappt någon roll när du skriver så som du gör, helt grym är du!

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback