☒ Back On Track

14 - THAT'S WHY I LOVE HIM

  De släppte taget om deras händer och log mot varandra.
 "Vi hade det jättetrevligt här, jag och Chaz."
  Alla vände sig om och kollade fundersamt på Joey. Han fortsatte.
 "Men så kommer du Roselyn och förstörde allt."
  Alla andra skrattade då det lät som ett skämt. Men jag skrattade inte. För jag visste att han
  talade sanning.
 

  ”Vart är vi på väg?”

   Jag, Alyssa och Chaz satt på ett par smutsiga hårda säten i en buss, på väg till vart vi nu skulle.

   Chaz hade lurat oss hit genom ett telefonsamtal, en dag efter Alyssa och dem träffades för första gången. Jag antar att

   han hade bjudit med henne för att han hade lätt för att lära känna nytt folk. Men även fast han hade frågat oss om vi

   ville komma med, fick vi inte fråga om vart vi skulle. Och vi förstod verkligen inte varför. Men vi förstod att han var

   hemlighetsfull.

  ”Vi ska hit.” Sa Chaz när bussen hade stannat på slutstationen.

   När jag kollade ut genom fönstret förväntade jag mig att se vart vi befann oss. Men jag möttes bara av skog.
   Jag steg ut ur dörrarna med Chaz framför och Alyssa bakom mig. Vi ställde oss alla tre i rad på bredden med blickarna

   ut över alla granarna och ljudet av bussen som åkte tillbaka till stan igen.

   Chaz vände blicken mot mig och Alyssa istället. ”Vi måste gå en bit bara.”

   Vi gjorde samma sak som honom och höjde menande på ögonbrynen.

  ”Eller ni kanske märkte det, ja.” Mumlade han för sig själv och kliade sig på näsan. ”Men då går vi då.”

   Sagt som gjort, började vi gå, nästan jogga i tjugo minuter. När vi äntligen kom fram möttes vi av ett lyxigt hus med

   många fönster, en pool och en tomt så stor att man inte kunde mäta med ögonen. Mitt och Joey radhus var ingenting

   mot detta.

  ”Okej, Chaz. Nu får du på allvar berätta vart du har tagit oss.” Skrattade Alyssa chockat med uppspärrade ögon som

   inspekterade huset.

   Han svarade inte, utan gick istället fram till ytterdörren. Och vi följde efter. Chaz knackade eller ringde inte på, utan

   steg rakt in i huset. ”Julia?! Jag är här nu.”

   Innan jag hann blinka hörde man snabba fotsteg som trappade ner för den stora trappan.

  ”Chazie!”

   Ner för trappan kom en tjej med kroppen och håret inlindade i två vita handdukar. Man såg att hon inte väntade besök.

  ”Åh herregud.”

   Och så var hon borta.

   Chaz skrattade och lutade sig mot väggen. "Jag berättade inte för henne att ni skulle med."

  ”För vem?!” Utbrast jag och Alyssa, uppenbart förvirrade. Vi var i en främlings hus, vi kunde väl i alla fall få veta vad

   hon hette.

  ”Julia, min flickvän. Vi är hos min flickvän. Så, nöjda?"

  ”Väldigt.” Svarade Alyssa och bet på sina bubbelgum rosa nagel.

   Jag visste såklart att han redan hade en flickvän och vad hon hette. Men jag visste inte att det var henne vi skulle till.

   Joey brukade säga att jag var helt dum i huvudet.

   Och han kanske hade rätt, trots allt.

  ”Förlåt och ursäkta!” Utbrast tjejen, så kallad Julia, ut när hon kom fram till oss fem minuter senare. Denna gången helt

   full klädd och med borstat hår. ”Chaz berättade inte att han skulle ta mig sig några besökare, den jäveln.”

   Hennes ögon var hasselbruna och hon hade en vältränad kropp. Jag kände igen henne. Men ifrån vart, hade jag ingen

   aning om.

  ”Detta är Roselyn, min nya syster säger man väl. Och hennes bästa vän, Alyssa. Kramas och pussas nu som ni tjejer

   brukar göra.”

   Julia brydde sig inte om Chaz kommentar utan hälsade på oss med ett hej och ett leende.

   Vi hälsade tillbaka, men sedan fall en tystnad över oss alla fyra. Även fast den inte var lång var den gnagande pinsam,

   men som vanligt var Chaz expert i sådana situationer.

  ”Ska vi poppa popcorn? Det har ju du hemma.” Chaz nickade glatt mot Julia och drog med oss alla tre in i köket. Ett rum

   som var nästan snyggare än det jag har sett av huset hittills tillsammans.

  ”Då vill ni väl ha någonting att dricka. Cola kanske?” Frågade Julia och ställde en flaska Coca Cola hårt på köksön.

   Alyssa nickade och kollade på Chaz. ”Du har en väldigt snäll flickvän.”

  ”Jag vet.” Sa han och pressade läpparna mot Julias.

 

   Det var kallt i vattnet. Nitton grader kanske. Men dem andra badade på som att det inte spelade någon roll. Men för

   mig gjorde de det, så jag gick upp och lindade in mig i en handduk.

   Det var augusti månad och det började bli höst. Jag visste att det var en dum idé att bada, ens i tio minuter. Jag kände

   redan på mig att jag började bli sjuk.

  ”Kom igen, hoppa i igen! Det är ju inte ens kallt.” Ropade Julia från bassängen med ett stort leende på läpparna.

   Det hade blivit precis som med Chaz. Vi lärde känna varandra snabbt och jag gillade henne redan. Dem var nästan

   samma personer och dem passade helt perfekt tillsammans.

  ”Aldrig i mitt djävulska liv att jag hoppar i en djup skål med isbitar igen.” Huttrade jag och skrubbade handen på låret,

   för att försöka bli varmare.

  ”Som Julia precis sa, så kallt är det faktiskt inte.” Tjöt Alyssa och skvätte vatten på Chaz.

   Hon och Chaz och Julia hade varit oskiljaktiga under dem senaste tre timmarna.   

   Det var nästan som att jag och Alyssa hade fått nya kompisar i vår lilla grupp. Och det gillade jag. 

   ”Jag håller faktiskt med Lynnrose.” Sa Chaz och använde sitt egna, och väldigt konstiga, smeknamn på mig. Han

   klättrade upp för poolstegen och sprang fram till mig där jag satt på en stol på altanen, tog en handduk och lindade sig

   också in i den. ”Det var svinkallt.”

   Jag nickade mot Julia och Alyssa för att visa att jag inte var helt dum i huvudet.  

    Meh ifall jag var det, så var Chaz det också.

   Dem båda skakade frustrerat sina huvuden men fortsatte att simma och skvätta vatten på varandra i tio minuter. Då

   kom dem upp och torkade sig med varsin rosa handduk. Använde den sedan för att göra en turban av håret, och så

   gick vi alla in i huset, i respektive rum för att byta om till kläder. Men eftersom jag och Julia hade våra ombyten i

   samma rum bytte vi om tillsammans.

  ”Hur känns det att ha Chaz som bror nu då?” Frågade hon och knäppte av sin bikinitopp, och lät den falla ner till

   marken.

  ”Jättebra. Jag gillar honom, han är jätterolig och jättesnäll.” Tyckte jag ärligt till och drog på mig en grön t-shirt.

  ”Jag måste hålla med. Det var därför jag är kär i honom.” Julia fnittrade till och drog också på sig en t-shirt, men hennes

   var rosa. ”Det är därför jag älskar honom.”

   Jag höjde på ögonbrynen. ”Älskar? Då måste ni ha varit tillsammans länge.”

  ”Arton månader.” Svarade hon och krånglade på sig ett par svarta byxor.

   Jag visste inte någonting om vad att älska innebar. Jag älskade pappa och Alyssa, men Alyssa brukar säga att det inte

   är samma sak. Jag ville också älska någon.

    Jag ville också bli älskad.

  ”Det var en väldigt lång tid.” Log jag, för att hon inte skulle märka att jag tänkte på vad hon sagt, även fast jag gjorde

   det.

   När vi hade bytt om brydde vi inte oss om att sminka oss eller blåsa håret. Utan vi bara borstade håret och klev ut över

   tröskeln.

   Där stod Alyssa och Chaz och väntade på oss. Chaz helt vanligt, men Alyssa med ett chockat uttryck på ansiktet.

   Jag rynkade på ögonbrynen. ”Ni kan gå och kolla på en film eller något så länge. Jag ska bara gå och ta ett glas med

   vatten. Jag letar reda på er senare.”

   Jag tyckte inte att dem skulle bry sig, så jag vände mig om och gick till köket, funderandes på varför Alyssa såg så

   chockad ut.

   Men när jag klev in i köket så förstod jag varför.

  ”Och vad gör du här då?” Jag tog stora steg fram till kranen, tog ner ett glas från ett av dem hundratals skåpen och

   fyllde det med vatten.

  ”Chaz bjöd mig.” Svarade Justin, lika nonchalant som jag.

 

http://data.whicdn.com/images/73765710/large.gif

"Chaz invited me."

 

  ”Chaz bjöd mig också.” Svarade och drack en klunk av mitt iskalla vatten.

   Det var då jag märkte att han såg väldigt trött ut då hans ögon var röda.

  ”Hur mår du egentligen?”

   Jag visste att jag inte skulle bry mig, för han hade utan anledning varit ohövlig och irriterad på mig under hela

   middagen. Jag hade rätt att vara det tillbaka. Men min pappa har uppfostrat mig, så jag visste när det inte var tid för

   otrevligheter.

  ”Jag? Bra, varför bryr du dig?” Frågade han snabbt, kliade sig i ögonen och sniffade med näsan.

  ”För jag bryr mig om folk…” Svarade jag ärligt och kollade fortfarande fundersamt på honom.

   Han reste sig upp från stolen så snabbt att den nästan ramlade på golvet.

  ”Det är bra. En bra egenskap.” Han sträckte ut handen och tog tag i mitt glas, ställde ner det i diskhon och suckade

   högt. ”Men nu går vi upp till dem andra.”

   Jag nickade långsamt, reste mig också upp och gick med honom upp för trappan.

   Han betedde sig jättekonstigt, han hade gjort det alla andra gånger jag träffat honom, men idag var det annorlunda.

   Han visste tydligen exakt var dem andra var någonstans då det första rummet han gick till satt dem i. Alyssa låg

   utslängd på sängen med mobilen i handen, Chaz satt i fåtöljen med Julia på golvet framför honom och försökte göra en

   fläta av hennes hår.

  ”Vi är här nu, så vad ska vi göra?” Frågade Justin trött, vilket fick Alyssas huvud att flyga direkt mot vårt håll.

   Det där om att hon bara var ett litet fan utav honom verkade inte helt sant. Men det gjorde ingenting att hon hade

   ljugit, för det hon sa dagen innan var väldigt fint.

  ”Det som finns att göra…” Sa Julia helt borta från omvärlden, då Chaz nu masserade hennes axlar.

   Hon vände på sitt huvud och pressade läpparna mot hans innan hon lät honom fortsätta med massagen, och 

   gjorde om samma sak varannan minut.


Kommentarer
Vicky säger:

SÅ HIMLAAAA BRAAAAA LÄNGTAR TILLS NÄSTA!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Älskar det! Hur perfekt som helst! ♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

GOODIE säger:

MORE MER!!!! CAN'T STOP READING!!!! Bästa novellen asså!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Rebecca ツ säger:

Åh , så bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Hana säger:

älskar det !:)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Louise säger:

Såå bra! Spännande =) ♥

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sofia säger:

Sjukt bra kapitel, men du kan försöka att skriva mer så det händer saker, lite drama, kärlek osv. Kram

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

brraaaa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Elle säger:

Okej jag förstår inte riktigt varför du inte får fler kommentarer när du skriver så bra. För helt seriöst det är absolut inget fel på hur du skrivit, det är snarare tvärt om, helt perfekt. Men om jag nu bara får tipsa lite sådär snabbt så tycker jag att du ska göra länkbyten! Det hjälper verkligen i början osv och jag slår vad om att mer än hälften av alla som klickar in kommer stanna. Och speciellt nu när du inte kommit så långt i novellen, det är då man liksom orkar läsa om hela! Aja är inte så bra på detta själv, men jag hoppas verkligen att du vet att du skriver hur bra som helst och även hur mycket du har utvecklats!! Gud, i början skrev du liksom inte så mycket och du har ju svårt för det (det förstår jag). Men kolla nu liksom? Det är skit bra, verkligen. Du är grym!

KOMMENTAR SKRIVEN:

moa säger:

sjukt bra!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Julia säger:

Du är så klockren, seriöst, älskade kapitlet, satt och låtsades att Julia var jag hela tiden hahahah. Visste du att jag älskar cola? Eller när killar håller på med ens hår? (Okej vem gör inte) Åhh så himla bra du är <3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieb.blogg.se/




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback