☒ Back On Track

20 - SELF-ABSORBED AND NASTY

  ”Bra”, hon vände sig snabbt om och gick mot dörren, men innan hon gick ut vände hon sig om.
  “Dem har säkert åkt utan mig nu. Men jag vill bara att du ska veta att jag aldrig har varit så
   besviken över en människa i mitt liv, såsom jag är besviken på dig.” Och så öppnade hon dörren
   och försvann och lämnade mig ensam i rummet med både skammen och sorgen, som skulle
   förstöra mig i småsmå bitar varje dag resten av mitt liv.
   

  ”Jag har bett dig i ungefär en halvtimma att stänga av den där skiten. Så gör det nu.”

  ”Vadå skit? Detta är ju skitbra!” Alyssa nickade med huvudet i takt med musiken.

  Vi satt hemma hos mig med kakor och en dator placerad på bordet framför oss. På skärmen visades Justin dansandes

  och sjungandes på ett konsertklipp. Och jag ville verkligen inte se det, då allting hände bara dagen innan. Och jag ville

 inte tänka på vad som hade hänt. Jag ville inte tänka på Justin.

  ”Jag vill inte lyssna, det räcker med att jag gjorde det hela dagen igår”, sade jag. ”Bara… stäng av.”

  Alyssa suckade och smällde igen datorn, men ångrade sig sedan och tog med sig den till sängen där vi låg. Hon sökte

  upp någonting på Google som jag inte såg, så jag lutade mig fram för att se.

  ”Men seriöst, Lyss!” fortsatte jag tjutandes.

  ”Men vadå? Jag måste väl få Googla honom i alla fall.”

  ”Jag vill inte ha någonting med honom att göra alls.”

  ”Du hör honom inte och det var faktiskt det du frågade om”, mumlade Alyssa och klickade in sig på en hemsida med

 information om Justin.

   Jag orkade inte bråka med Alyssa då jag hade fått nog med bråk efter igår, så jag gick upp ur sängen och bort till min

 byrå. Jag rotade runt i lådorna innan jag hittade vad jag sökte och då gick jag tillbaka till sängen igen. Jag lutade mig

  över bordet, skruvade bort locket och började måla mina naglar. Nagellacket var bebisblått vilket fick att försöka att

  inte tänka på Justin särskilt bra, då han hade haft på sig en bebisblå keps under konserten igår. Så allt jag kunde tänka

  på var bara just Justin.

 Efter vad han hade gjort hade jag blivit så besviken på honom. Men mest arg. Hur kunde han? Eller rättare sagt, hur

  tänkte han? Alla människor med vett i skallen vet att man inte ska droga. Så som jag hade gissat från början hade han

  inget. Och att han hade gjort strypgrepp på mig gjorde absolut ingenting bättre. Nu blev jag bara äcklad av tanken av

 honom och ville spy så fort jag hörde hans namn. Jag undrade om det inte räckte med att Joey skulle göra sådant med

 mig. Varför skulle Justin också börja?

  ”Förlåt”, sade jag och målade på ett andra lager på tummen med nagellacket. ”Jag gillar honom bara inte, men jag vill

  inte bråka med dig för det.”

  ”Ingenting att säga förlåt för”, log Alyssa men kollade sedan oroligt mot mig. ”Varför gillar du honom inte?”

  Jag suckade och skakade på huvudet.

  ”Det är ganska komplicerat”, berättade jag. ”Men om jag ska förklara det rätt och enkelt, han är en självupptagen

  otrevlig bitch.”

  ”Och det är inte du?” fnittrade Alyssa.

  Jag svarade inte, utan jag sträckte mig efter den närmaste kudden på sängen och kastade den aggressivt på henne.

  Hon fnittrade bara och la kudden, som efter slagit på hennes ansikte och sedan ramlat i knät, bredvid sig.

  ”Lägg av, jag är inte på humör.”

  ”Nä, jag har märkt det”, mumlade Alyssa och vände blicken mot datorn igen.

 Jag brukade aldrig bry mig om någon eller något hade gjort någonting mot mig. Sagt ord eller kollat konstigt åt mitt håll,

  att bry sig om sådant gjorde jag bara inte. Det var inte jag. Men just efter detta med Justin var hela jag… konstig.

  Irriterad, trött och besviken. Jag visste först inte varför, men jag antar jag bryr mig mer om honom än vad jag tror. Att

  jag inte vill att han ska skada sig själv med droger så att han riskerar sitt liv, för att jag faktiskt brydde mig om honom.

  Men det skulle jag aldrig erkänna. Inte för mig själv eller Justin, jag skulle inte erkänna detta för någon. Jag skämdes

  över att bry mig om honom för det var uppenbart att han inte brydde sig om mig.

  Alyssa stannade upp med skrivandet på datorn och stirrade på någonting på skärmen.

  ”Vad är det nu då?” suckade jag över hennes förvånande och tillstelnade ansiktsuttryck.

  Alyssa lugnade ner sig och pekade exalterat med pekfingret på skärmen. ”Vi är med på TMZ!”

  ”Va?!” jag hoppade snabbt åt sidan för att kolla på datorn och möttes av en suddig bild på Justin, Alyssa, Chaz och mig

  utanför konsertlokalen. Jag hade inte märkt av en fotograf bakom buskarna eller varken hört ljudet ifrån en kamera.

  Hur kunde ingen av oss märkt det då man såg på bilden att paparazzi hade stått väldigt nära.

  ”Vågar vi läsa?” frågade Alyssa.

  ”Jag vet inte”, svarade jag ärligt, fortfarande chockad över att mitt, min bästa vän och min brors ansikte prydde TMZ.

  Justin kunde jag förstå, men vi tre?

  Vi blickade på varandra ett tag innan vi båda reagerade och vände våra ansikten mot skärmen för att nyfiket börja läsa

  artikeln.

 

  Justin Bieber, 19, sågs igår innan sin konsert i London med sin bästa vän, Chaz Somers och två

  stycken okända kvinnor.

   Det finns ingen information om dem än så länge förutom att dem båda tjejerna bor i Birmingham

  enligt säkra källor. Är tjejerna bekanta med Somers eller Bieber? Eller är dem Justins två

  personliga horor?

   Vi hade turen att få träffa en kille som hade lagt märke till något mycket intressant under

  kvällen.

  -  Tjejen med det ljusbruna håret klängde på Justin hela kvällen. Den svarthåriga också, men just

  hon första var väldigt speciell.

  Hon försökte kyssa honom och hängde efter honom som en

  försvunnen hundvalp. Det var äckligt att se hur hon horade runt, för det var precis det hon

  gjorde. Man tycker synd om Bieber då han aldrig fick någon stund privat på grund av henne.

 

  Vi hade båda två läst färdigt artikeln då det hade gått tio minuter sedan vi först kollade på skärmen. Jag visste inte vad

  jag skulle tycka eller tänka. Det var mig dem skrev om. Jag som dem kallade för hora och en försvunnen hundvalp.

  Man såg att det var jag på bilden, om man visste vem jag var eller kände mig. Och om Joey såg detta skulle jag vara

  körd, då man visste att jag var pizzabagarens ”dotter” och skulle sluta gå till hans pizzeria. Detta var givetvis inte sant,

  då ingen vet eller visste vem jag var. Men om Joey såg det, är det detta han skulle tro. Och då skulle det bli en lång och

  smärtsam natt.

  ”Vem ska vi ringa?” frågade Alyssa sammanbitet. ”Justin eller TMZ?”

  ”Båda två”, bestämde jag. ”För TMZ ska få betala för att skriva lögner och Justin för att fått detta att hända.”

  ”Du ringer Justin och jag TMZ, för dem jävlarna kommer ta bort artikeln direkt när dem hör vad jag har att säga.”

  Jag nickade och gick ut till mitt badrum för att jag och Alyssa inte skulle störa varandra när vi pratade våra samtal.

  Jag hade skaffat Justins nummer då jag hade fått det ifrån Joey. Jag visste inte att det var just hans nummer, men när

  jag skulle lämna den blåa boxen till honom fyra månader sedan fick jag ett nummer av Joey. Numret skulle jag ringa om

  ingen kom till det väldigt, väldigt konstiga mötet jag och Justin möttes på. Och innan allt hade hänt igår hade jag frågat

  om det var hans, och det var det. Så jag klickade upp hans kontakt och ringde snabbt upp honom. Han skulle få betala

  för det här.

  ”Justin”, mumlade han trött och det hördes ett prasslande i bakgrunden, vilket betydde att han låg i sin säng och

  förmodligen sov innan jag ringde till honom.

  ”Dags att vakna upp nu, Bieber. För jag kommer förklara mycket för dig under denna korta tid jag har på mig att prata

 med dig.”

  ”Va?” mumlade han igen, uppenbarligen trött och jag förstod att han inte hade läst artikeln ännu.

  ”Att bli kallad hora på grund av dig är allvarligt, så du förstår nog att jag inte kommer godkänna denna skiten”, röt jag.

  ”Rose, vänta…” man hörde att han satte sig upp i sängen. ”Nu får du förklara för mig.”

  ”Om det inte var på grund av dig så skulle jag inte bli kallad för en försvunnen hundvalp och hora på en idiotisk

  skvallersida.”

  ”Men för fan Roselyn, jag har ingen aning om vad du pratar om.”

  ”När du vaknat till kan du gå in på TMZ och återkom med din förlåtelse efter det. God natt.” Jag la snabbt på luren. Jag

  kollade på min mobil ett tag innan jag släckte den och la ner den på handfatet och kollade på mig själv i spegeln. Min

 mascara hade runnit över mina kinder, då jag precis hade börjat gråta.

  Ingen tjej kan bli kallad hora av någon man inte känner utan att man tar åt sig. Inte ens jag kunde det. Varför hade

  någon ljugit så om mig? Och vem var det? För jag och alla andra som faktiskt varit runt Justin, Alyssa, Chaz och mig

  under den kvällen vet att inget av det som det ljugande vittnet hade berättat var sant. Men när jag såg mig själv i

  spegeln förstod den människan faktiskt hade rätt, då jag var lika värdelös. Jag var en värdelös hora enligt denna värld.

  För alla Justins fans hade hotat mig i kommentarsfältet att vara utan att veta vem jag verkligen var. Så jag kunde inte

  själv låta bli att tro att jag var värdelös. Att jag var en värdelös hora. 


Kommentarer
Becca säger:

ÅÅÅH, så bra älskar den här novellen, det är som en drog. Älskar verkligen hur du skriver, och handlingenn. Det är beroendeframkallande, som en drog, typ.
Älskar handlingen, den är verkligen unik och spännande och man vill alltid läsa mer efter att man läst ett kapitel.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

jätte bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://emelajzaan.blogg.se

Celebnovell säger:

Sjukt bra! Du råkade upprepa några rader 2x från början. :) Dålig på att förklara men jag hoppas du förstår.

Svar: Oj oj! Haha vad pinsamt. Tog bort det och hoppas att det är bra nu. Tack och puss
jdbstorys.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

L säger:

åh as bra ! längtar tills näsa x

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bringwordstolife.blogg.se

Matilda säger:

Det är samma sak skrivet två gånger i början ;) Haha, men guld i alla fall :) ❤️

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Http://www.theamazingfreaks.wordpress.com

Vicky säger:

Sjuuukt braaa du är så himla duktig!

KOMMENTAR SKRIVEN:

The Wanted Source - Mickan säger:

Hej!
Du eller någon annan har nominerat din blogg i TWS Blog Awards!
Nu är röstningen igång!
Gå in här för att rösta: http://thewantedsource.blogg.se/2013/november/tws-blog-awards-2013-voting.html

Lycka till! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://thewantedsource.blogg.se

M säger:

Åh Gud vad bra!! Tänkte bara berätta att upprepnings grejen är kvar, eller kanske bara här nej ah jag vet inte haha. Men det var såklart inte det jag ville kommentera utan ditt kapitel. Herregud. Älskar sättet du skriver på! Du är helt grym och det hoppas jag att du vet.

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback